2018. november 18., vasárnap

Süvis les újratöltve

Igazából a barcogás után kicsit uborka szezon következett. Ugyan szántam egy hajnalt az őzekre a felkelő nap alatt, de nem az igazi tarlón fotózni őket.







Egy régi ismerős is lencse végre került. Igen, Ő az! Az öreg gombnyársas bak.




A reggeli séta után, következett az építkezés. Hallottam ugyanis a süviket a parkban a fákon prüntyögni. Gondoltam jó móka lesz őket vízre csalni, így nekiálltam egy komolyabb itató építésének. Igazából nem tetszenek teljesen az egyhangú itatós fotók, de be kell látnom, hogy sok fajt így lehet fényképező elé csalni.

Pár werk kép az építkezésről:






Mikor kész lett a mű, beültem egy kicsit megpihenni és a látványt tesztelni...


Igen... jól látjátok :) Pár perc ücsörgés után süvik kezdtek potyogni elém.. még a pókhálót se szedtem le a lesről...


Innentől kezdődhetett a fotózás, és folyamatos itató alakítás. Sajnos a fényekkel elszámoltam magam. Délután van a legjobb mozgás, és sajna délelőtti fényekre tájoltam. Küzdök az obi 3,5 méteres közel pontjával is, mivel közel ponton is elég kicsik a madarak a full frame vázon.

Fajokban nincs panaszom. A körülbelül 2 hete üzemelő itatón megfordult eddig (azokban a 30-40 percekben amikor ránéztem):

- szén cinege
- kék cinege
- barát cinege
- süvöltő
- meggyvágó
- erdei pinty
- tengelic
- fenyőpinty
- csíz
- ökörszem
- csuszka
- fekete rigó
- nagy fakopáncs
- közép fakopáncs
- zöld küllő
- fácán
- szajkó

Jöjjön néhány fotó is, ha már fotós blog:























Csináltam egy kis videót is a piros madárkákról: videó

A legérdekesebb látogatóm eddig egy leucisztikus meggyvágó volt. Mikor leesett a süvik közé először alig hittem a szememnek, de közel ponton belül volt, így expó nélkül távozott. Reménykedtem, hogy még egyszer visszatér, és szerencsém volt! Íme:




Most, amikor ezt a bejegyzést írom a díszlet már szét van bontva az itatón. Megpróbálok egy kicsit másabb képi világot megjeleníteni. A folytatásban láthatjátok majd...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése