2014. december 13., szombat

Délutáni fények

Mostanában nem túl kedvező az idő a fotósoknak. Szürke napot még szürkébb napok követnek. Vadászni kell a napsütéses órákat. Az évszakhoz képest meleg idő miatt az etetők forgalma gyér. A síkvidéki "sasles"-nél még pockoznak a ragadozók, csak elvétve néznek az etetésre. Az erdő ilyen szempontból jobb. Ott nincs annyi pocok, jobban érdekli a hús a dögevőket. Megy az énekes etető is, bár itt is a már megszokott alap fajok, szajkók, cinegék, csuszkák a látogatók. Egy-egy délután kiültem a két lesbe megnézni a délutánt, a lemenő nap fényeit. Először a "sasles" volt terítéken:

2014.12.05 "sasles", délután

13 óra körül keveredtem a leshez. Szarkákat riasztottam el érkezésemmel. Miután elfoglaltam a helyem, egy órás várakozás következett. Gondoltam, miután a madarak látták érkezésem, így marad a fények tanulmányozása. Tévedtem. Egy óra elteltével elkezdtek visszaszivárogni a szarkák. Igaz más vendégem nem volt, de velük el lehetett szórakozni. Rá kellett jönnöm, a les tájolását, a hetekig tartó tervezés ellenére, teljesen elrontottam. A lemenő nap fényeinél a les fölötti bokor leárnyékolja a beszállót, illetve az etetést. Pár kép azért készült.




2014.12.12 Etetős les, délután

Kimaradt egy etető feltöltés, így etetés volt a fő cél, de gondoltam, ha már kimegyek, akkor beülök egy-két órára a lesbe. Minden mag elfogyott, pótoltam. Került némi hús is a ragadozóknak, akik egyébként egy óra múlva már fölötte köröztek, de nem jöttek le. Két nagy vödör vegyes mag került az önenetetőbe, illetve köré. Kitart egy hétig. Szép délutáni fények voltak, azonban egyenlőre a fajszegénység a jellemző.






A kedvenc ez az érdeklődő szajkó lett:

Exif adatok: 400mm; f/5,6; iso500; 1/1250s; -1 exp; állvány


Jöhetne már egy kis hó!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése