2021. november 24., szerda

A mezők hercegei

 Igazából idén kevesebb kedvem volt fotózni, mint szokott lenni, de a területen sokat voltam. Kezdődött tavasztól a bakok figyelésével, szépen sorra venni a területet foglalt daliákat, miután a rudlik felbomlottak. Ebben a szezonban kevesebb rendellenes bakot láttam, sok volt viszont a törött agancsú... gyenge volt az idei felrakás. A nyári melegben a langyos hajnalok, a szúnyogoktól zsongó esték sok élményt adtak... feszülten vártam az üzekedést.

















Nyár elején a gímek is építették már fejdíszüket... velük is összefutottam néha...



Aztán egy forró júliusi délutánon magányos gidába botlottam, ami szépen be is ugrált a síp hangjára, innentől már tudtam, hogy elkezdődött az őzek násza. Jöhettek az esték, reggelek... 4-5 bak rendre beugrott egy egy kimenetelre...




















Sok kimenetel... még több beugró bak.

Elértük augusztus közepét, az őzek násza véget ért... eltűntek a fáradt hercegek..

"És azután, ha az augusztus végi esték és hajnalok hűvösebbre váltanak, akkor valahol egy távoli erdőszélen megszólal az első" , de ők már a következő bejegyzés alanyai lesznek.. a gímszarvasok! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése