2014. szeptember 15., hétfő

Gyűrűs fekete

Ebben az évben megpróbálkoztam a vizimadarak fotózásával. A blogban végig dokumentáltam is az eseményeket. Legutóbbi madaras posztomban mutattam egy gyűrűzött fekete gólyát. 20-25 fős gólyacsapat járta a területet ahol fotóztam, de kizárólag az utolsó alkalommal láttam a gyűrűzött példányt. Hogy végig ott volt, vagy csak akkor csatlakozott a csapathoz, nem tudom?! Mindenesetre elég feltűnő volt a gyűrű a lábán.
A képeket, adatokat megküldtem az illetékeseknek és ma reggel megérkezett a válasz. A gólyát 2005-ben 1 éves korában gyűrűzték meg Szlovákiában, Kassa mellett, egy bizonyos Jozef Mihok madarász. 10 éves madárral találkoztam. :) Érdekesek ezek az információk. a fotós néha nem is tudja mivel találkozik.



Kis összegzésként június 25.-től augusztus 28.-ig összesen 16 alkalommal voltam kint valamelyik lesemben a 3-ból és több mint 2000 fotó készült, több mint 25 fajról. 5 gyűrűzött madarat fotóztam, amiből a 3 kanalasgémnek és a fekete gólyának sikerült leolvasni a gyűrűjét, sajnos a jégmadárnak nem (annyi biztos hogy magyar gyűrű volt rajta). Kezdésnek nem volt rossz ez a nyár... sőt...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése