2015. január 6., kedd

Évkezdet...

Itt az Új év, új esélyek, új remények, és új fotózások. Reméljük sikeres lesz. 2014 év vége egy számomra megtisztelő sikerrel zárult: az ölyves képem hét fotója lett a BPH-n! Köszönet érte!


Kezdetnek 2. án megnéztem a sasos lesem. Hideg volt, de a tél még nem jött el, pedig hogy vártam az ünnepekre. Pár kockát lőttem a szokásos fajokról, holló, dolmányos, szarka, de nem voltam elégedett. Egy defektet is sikerült összeszednem, el is késtem, a dögöket a róka széthúzta az egész réten, nem volt az igazi...





Délután indulás a Mátra lábához, a cél muflonok! Ahogy közeledünk, köd kezdi borítani a tájat, estére ránkjött az ónos eső... nem is folytatom..
Reggelre szerencsére kitisztult, és jó fagyban indultunk a területre, de mozgás minimális. Kb egy kilométerre észrevettem a mufikat fent a hegyen. Nem húzom az időt, mert könnyen odébbállhatnak, így indulás rájuk...


A nap kisüt, halkan próbálok felfelé cserkelni a túrista ösvényen. Ropog a fagyott levél, nem megy a halk settenkedés. Nagyjából elérem a helyet ahol a mufikat láttam mikor füttyentés alattam egy vízmosásból... na bakker... pattan is ki egy jerke a bárányával, majd a füttyögése közepette megindul fölöttem a domboldal, Ezt elszúrtam, nem vettem észre az előörsöt...


Körülbelül tizenötös vegyes nyáj két jó kossal, de a fotózás bajos. Hiába a lábaserdő a távolság miatt nehéz a fotó. Kinézet a haladási irányukba egy nyiladékot és ott várom őket, amikor belépnek próbálok gyorsan fókuszálni és exponálni...








Teljesen nem vagyok elégedett, de ez legalább szép erdei környezet, és volt fény... Miután hazajövök, másnap lejött 15 centi hó... ez az év is jól kezdődik...
Mivel volt segítségem és a család még rokonozott, így kimentem átrendezni kicsit az erdei etetős lesem. Leginkább hátrébb vittük a fix 400nak megfelelőbb távra. Mielőtt mindenkiben jogosan felmerülne a kérdés, hogy miért nem az etetőt, beszállót vittem távolabb, mondom, hogy a domboldalban egy párkányon van a les és az etetés, és a beszálló a párkány végén volt, onnan már nincs hátrébb. :) Mikor végeztünk vele visszavittem a segítségem a városba, de gondoltam beülök még kicsit, sok madár mozgott..
A vágyott süvöltőim szokásos helyükön kajáltak.. tettem is a leshez a fájukból egy gallyat, hátha idén lejönnének.. csináltam 1-2 doku képet:




A feltöltött lesen forogtak az alap fajok, éhesek voltak már.. A középfakopi megint benézett. A háj vonzza mint a mágnes.








Vasárnap gondoltam utolsó nap a szabadságból, kinéztem a saslesbe. A havat igen szűk marokkal mérték erre. Keréknyom előttem a minimális hóban, dejó, valaki végigment előttem.. A les előtt széthúzva a kaja, rókák jártak...
Szokásos fajok itt is egy piros ladával kiegészítve (nem, nem Bence az! :)). A nap izgalmát egy rudli okozta, ami a les mellett haladt el jó tempóban.






A hollók nem mertek beszállni csak messzebb ültek, ölyvet nem is láttam, minden elkerült. Pár szarka jött be, köztük egy farkatlannal..



Nekem így indult az év! BÚÉK mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése