2015. május 25., hétfő

Csukok, gyurgyik

A sok vendég vizeskedés után, egy kis változatosságként, kinéztem a saját vizes területemre. Ahogy már írtam, teljesen ki van száradva. Porzik a föld a fű alatt, ahol egy éve méteres vízben lubickoltak a vizimadarak, fekete gólyák, jégmadarak. A száraz nádfolt mellett cigánycsukokat láttam röpködni, pontosan egy párt. Ha ló nincs... gondoltam kirakom rájuk a mobil lesemet.

2015.05.21 mobil leskunyhó, délután

 Egyik délután úgy döntöttm beülök egy kicsit. Pár perc elteltével a csukok egyre közelebb ücsörögtek a nádszálakon, majd egy fél óra után vadászni kezdtek. Érdekes volt figyelni őket, nem gondoltam volna, hogy így lekötnek majd. Amég az egyikük vadászott, addig a másik a nádon ült és figyelt, majd váltás. Íme a páros:


A hím és a tojó:



És két fotó a vadászatról:



Ezek még csak tesztképek, de látok fantáziát a dologban, úgyhogy dolgozok még a témán!
Itt a les amiből fotózok, werk képpen:


2015.05.24 mobil les, kora délután

Egy vadőr barátom bemutatott egy gimnazista kissrácot, aki érdeklődött a fotózás, természet iránt, így úgy döntöttem segítek neki pár dologban, felszerelés beszerzésében, és fotózásban is. A gyurgyalagokat minden évben belesezem (bár tavaly egyszer néztem rájuk), így tettem idén is. Ahogy megérkeztek a madarak kb 1 hete, úgy gondoltam ez jó lehetőség, hálás téma lesz egy kezdő természetjárónak. Tegnap délután szóltam hát neki, hogy szaladjunk ki egy fotózásra, mivel van még 2 szabad órám. Együtt kimentünk, becuccoltunk az 1m2-es lesbe, nem mondom hogy kényelmes volt, de azért ketten is elfértünk. A madarak röpködtek, veszekedtek, bogaraztak, tollászkodtak, szóval élték a gyurgyalagok mindennapi életét, mi pedig 4-5 méterről figyeltük őket. Ilyenkor mindíg rájövök, hogy tulajdonképpen én is szeretem a gyurgyalagokat. Bár hagytam az ifjú kollégát kibontakozni, pár képet készítettem azért a háta mügül:






Ezzel az objektívvel még nem is gyurgyiztam, de nagyon tetszik a rajzolata! Lesz még folytatás mindkét fronton! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése