2015. május 4., hétfő

Ez meg az, és egy kis víz

Az áprilisi őzbak szezonnyitó után egy kis pihenés következett. Nem is volt kedvem kimenni a területre. A banka odukat ellenőriztem, de az egyikben valami más lakó lesz, a másik kettőt pedig áthelyeztem. Bankával találkoztam azért, jelen vannak.


Szépen virágzanak a repcék, és mivel az aszály miatt nem nőttek túl magasra, így ideális az őzbak fotózásra. Régi tervem már ez, azonban idő hiányában, eddig egy gyenge kísérletre futotta, amiből csak hangulatképek lettek a nagytelével.



Kinéztem a nagyvadas területre is, de nagyon gyenge mozgást tapasztaltam. Egy érdekes eset volt, amikor a szombati koraesti csepegős esőben, egy uráli bagoly szállt a közeli fára, a többi madár támadása közepette. Én kimásztam a magasles tetejére, amin leskelődtem, hogy a gallyak tengerében, valami látszódjon a madárból.

Exif: iso1600, f/5,6; 1/125s; 400mm, Af, hátizsákról



2015.05.03 vizes leskelődés, hajnal

Vasárnap reggel S. barátomhoz látogattam egy kis vizes leskelődésre. Mivel a vizimadarak fotózását tavaly nyáron kezdtem, még sok új fajjal találkozom, ami mindíg izgalmassá teszi ezeket az alkalmakat. Hajnal 3-kor csörög az ébresztő, pakolás, indulás. Fél 5 körül már mellcsizmában bohóckodom az úszó les bejáratánál, hogy valahogy bejussal a felszerelés megúsztatása nélkül. Elhelyezkedek, kezd világosodni, beindulnak a madarak is. Ludakat, récéket várok elsősorban.
Elő is bújik az első nyári lúd család a nád szélében, azonban még nagy a pára a víz felett és a fények is gyengék nekem.


Eltűnnek a nádban, nem baj, majd kijönnek még (nem tették). Cigányrécék úszkálnak a távolban, és sok kisvöcsök, szárcsa járja a nádszegélyt. Kócsag landol, még mindíg a túloldalon.



Egyszercsak sápogással egy eltévedt kisliba közeledik. A fények már alakulnak, lassan beér jó távba. Ekkor veszem észre, hogy a fúkusz korlátozó benyomva maradt...pfff.. 8 méterről indult az Af, így madárkám azon belülérve haladt el mellettem...






Nagy kárókatonák ússzák az öblöt oda vissza, de nem bírom elcsípni őket. Hiába előttem bukkannak fel, csak a hátukat csípem már el, amikor ismét lebuknak.


A cigányrécék is inkább hangulatképre jók a távolság miatt.




A kisvöcsik szépen beúszkálnak. Néha szerintem a les alatt is átúsznak. :)







Egyszercsak megélénkülnek, és nagy csipogás közepette egymásnak rontanak előttem.







Végre valami akció! Ez el is vitte a napot, már megérte kijönni! :) Ahogy megnyugszanak, szétoszlanak, egy kis tollászkodás következik az árnyékos nádszélben.







Egész közelpontra beúszik! (sokszor sokkal közelebb is, de ezt valahol a határon csíptem el)



Közben a cigányrécék is közelebb kerülnek, de egy agresszív, fészkét védő szárcsa visszakergeti őket a víz közepére.




Egy vizityúk is átsiklik a vizen-



Közben végig a nádi rigók énekelnek a fejem felett.




Miutána  fények romlanak, kijövünk. Átnézünk a szomszédos vízre, ott milyen madarak mozognak. Libák úszkálnak a nád szélében, csak elém nem akarnak keveredni! :)



Ahogy nézelődünk őzbakot veszek észre a falu szélén, hiába, a nagyvad az én világom! :)



Hazafelé az autóból egy rozsdás csukról készítek pár kockát. Nagyon szép madár, egyszer megpróbálom közelebbről megfotózni...




Köszönöm a délelőttöt S-nek! Folyt. köv...

2 megjegyzés: