2014. július 20., vasárnap

Addig üsd a vasat...

A tegnapi jégmadár kaland után, úgy döntöttem ma hajnalban is rápróbálok a vizes lesre. Abból kiindulva, hogy a 20 fős kócsag és fekete gólya csapatok egyik napról a másikra eltűntek, úgy voltam vele, kitudja a jégmadarak is meddig lesznek a morotván.
A forgatókönyv megegyezik az előző napival... a gyerek óránként kel, így nem probléma 3kor beleugranom a ruhába... fotós hátizsák a hátsóülésre, mellcsizma  a platóra és már robogok is a tett színhelyére. Befekszem a lesbe, világosodik. Tegnap az első expót 4:36-kor csináltam, most 4:40-kor jelenik meg a madár. Először a gyűrű nélküli, utána a gyűrűs. Nem bírok fotózni még párnáról sem, a záridő 1/4 ; 1/8
A 2 madár felválltva jön-megy, fürdenek, tollászkodnak, és nekem minden kép bemozdul a fényhiánytól pfff...
Egyszercsak csobbanás mellettem, majd a gyűrűs madár villan is az ágra egy kishallal a szájában..ezaz.. erre váram. Kattog a gép, na most hátha sikerül. Minden mozdulat megúszik a képeken, de talán egy sikerült...


Igen.. az áhított kép, igaz a fények még mindíg nem az igaziak, de ilyen közel még nem voltam hozzá. A gyűrűs madár elkezd nyújtózkodni, tollászkodni, sajnos nem tudom megörőkíteni, amikor a keresőben furcsállom, hogy miért vágja magát támadó pózba. Kinézek a gép mögül, és lám, mind a 2 madár a beszállón egymásnak fordulva, gyorsan visszahúzom a zoomot 500mm-ről de addigra verekedve elröppennek... oooh.. erről lemaradtam. Vissza se jöttek többet.




Most kicsit jobb volt a madármozgás, mint előző nap.

Új vendégem volt a bölömbika:


A kisvöcsök is jelentkezett anyányi fiókájával:





7 óra után már nagyon élesek voltak a fények, úgyhogy szedtem a sátorfámat... folyt. köv. (hogy mikor azt még nem tudom, mert úgy néz ki obi nélkül maradok egy időre)...

2 megjegyzés:

  1. Szia! A gémféle inkább fiatal törpegém. A bölömbika jóval nagyobb, más a hátmintázat és van egy jellegzetes sötét "kantár" rész a csőrtőtől a test irányába. https://www.google.hu/search?biw=1536&bih=734&tbm=isch&sa=1&ei=nRodWp2_N43NwAKQz7GwBw&q=botaurus+stellaris&oq=botaurus&gs_l=psy-ab.3.0.0j0i30k1l2j0i24k1l3.132488.135416.0.136202.12.9.1.2.2.0.114.634.6j2.9.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.11.655.0..0i67k1j0i10i24k1.58.rnkKj9bSQhc#imgrc=DAuadMHBWzYNiM:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! A poszt után többen rámírtak, és tanakodtunk rajta de inkább a bölömbika tűnt reálisabbnak, azért maradtam ennél.

      Törlés