2014. július 10., csütörtök

Júliusi szeptember

A vizes leskelődések után ideje volt már az erdő felé vennem az irányt. Pár esős nap után, reggelre újra napsütést ígért a meterológia, gondoltam körülnézek az egyik barátom területén. Engedélyt kaptam egy fix fotós les letelepítésére, mivel a saját területemen ugyan van szarvasbőgés, de kiszímáthatatlan, és annyira fedett a terep, hogy jó fotót készíteni bőgő bikáról szinte lehetetlen. Már előző évben is segédkeztem Pisti barátomnak bikákat figyelni a vendégvadásztatás előtt, úgyhogy láttam, jó szarvas mozgás van ezen a területen.
Mikor megérkezem a területre már világosodik.. az autót a gerincen hagyom, onnan ereszkedem le a völgybe cserkelni. Sűrű ködbe burkolózik a táj, hiába halad az idő, nem akar világosodni, teljesen szeptemberi hangulat. Őzek, szarvasok ugrálnak el előlem, esélytelen még a fotó. Elérem a helyet ahova a lest gondolom építeni...


Sajnos a hajnali fényeket, háttereket nem tudom megnézni a köd miatt. Na majd legközelebb, segítséggel. Őzek, szarvasok szállingóznak az erdőszélen, de érdemi fotó nem készül.


Egy konda disznó vonul nagy hanggal mellettem az erdőben, de egy szőrszálat sem látok belőlük. Még csinálok 2-3 fotót a helyszínről, perspektívákról aztán a völgy elején lévő vadföld felé veszem az irányt. Kikukkantok a rétre, mielőtt visszaindulok az autóhoz... nem látok semmit... elkönyvelem a mai nem volt egy sikertörténet, amikor egyszercsak valami gyanúsat fedezek fel a vadföld felső sarkán...távcső..egy bika... indulás is közelebb hozzá...


Mintha a köd itt nem lenne olyan sűrű... nem látom a bikát, egy hajlatban van, ahogy haladok előre a mellig érő növényzetbe. Épphogy végigfut az agyamon, hogy már valahol itt kell lennie előttem, amikor megltom a barna foltot. A bika feje lent van, legel. Gyerünk még közelebb.. de jajj.. még egy barna folt.. és még egy az erdő szélén is, de ott már egy figyelő szempár figyel rám...ajaj...


Egy ötös rudli van előttem, de csak a bika agancsa látszódott ki mikor elindultam. A tehén folyamatosan figyel, ennél közelebb nem juthatok. 500mm-en a bika kitölti a keresőt, de nem bírom kitartani. Mindent elkövetek, hogy egy kis záridőt nyerjek...
Exif adatok: iso640; f/8; 1/200s expo -2/3, 363mm-re visszahúzva.



A tehén megunja, riaszt aztán távoznak... fiatal, reményteljes, mindkét oldalon koronás bika, egy pár év múlva komoly dalia lehet belőle.


Vissza sétálok a kocsihoz aztán irány haza. Alig megyek pár métert suta ballag előttem, mögötte bak. Megállok még egy képre, de a köd semmit nem oszlott, amióta reggel elindultam...



Érdekes volt a reggelben, hogy a látott bakok (5-6 db) szinte mindegyike sutával volt, gidát pedig egyet sem láttam. Lehet közel az üzekedés???

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése