2014. augusztus 12., kedd

Újra egy kis vizeskedés

Kicsit elfáradtam az őzek kergetésében, ezért úgy döntöttem meglátogatom a vizes élőhelyet. Délután végignéztem a területet, és megállapíthattam, hogy a vizek nagyrésze kiszáradt. A fekete gólyás tocsogó szinte teljesen eltűnt, majd a lest is behozom valamikor. A jégmadaras lesnél ugyan még van víz, de a méteres mélység kb. 20 centisre csökkent, előkerültek a nádtorzsák, a les is kikerült a sárba. Már nem kell mellcsizma  a megközelítéséhez. Na mindegy, gondoltam azért kicserélem a jégmadaras beszállót, beljebb húztam a lest, így igaz kicsit közel került a háttér, de gondoltam megnézem a reggelt, hátha itt vannak még a madárkák.

Hajnalban 4:20-kor indulás. Kocsiban a fotós felszerelés, és a civil ruha is. Egyenesen onnan lesz ma a munkába menetel.
Befekszem a lesbe, odafelé feltűnt, hogy munkagépek állnak a tarló szélén.
Ahogy fekszem, állítgatom a gépet, fények még semmi.. egyszercsak toccs.. aztán mégegy és mégegy...
Fekete gólyák érkeznek a kis vízfelületre. Kifejlett madarak és fiatalok egyaránt. Nem jönnek annyian, mint egy hónapja, de 6-7 db beesik. Sokáig nem exponálok a fényhiány miatt. Sípolást hallok, érkezik a jégmadár is. Hát itt van még. Megpróbálok pár kockát készíteni. Mivel a les a jégmadárra készült, a nagy gólyákat szinte csak portrézni lehet.



Kócsag érkezik...


Ennyi fajra nem számítottam. Valószínűleg most lett jó a vízmélység a nagygázlóknak. Zajt hallok, autó érkezik a munkagépekhez. A gólyák elröppennek a kócsaggal együtt. Marad a jégmadár. Sajnos be van borulva, bár hajnalban még csillagos éggel indultam útnak.






Szürkegém is beszáll, szinesítve a reggelt, majd a gólyákból is ismét érkezik 1-2 példány.




A madársereg ismét elrepül, amikor a munkagépek elindulnak hazafelé a morotva mellett. Ekkor vettem észre, hogy récék is voltak a lesem mellett. A jégmadarat nem érdekli a zaj, ő kitart. Kétszer fog halat, de a záridőm még nem engedi hogy kép készüljön róla...egyszer elcsípem! :)


Pár perc elteltével megint jönnek a gólyák, a gém, a kócsag! Nemsok víz lehet a környéken, ha ennyire ragaszkodnak ehhez az 50 m2-es vízhez!



Sajnos az időm véges, indulni kell munkába, így ki kell másznom a lesből, közben az eső is elkezd esni. Egész reggel magas ISO-val fotóztam, ez valamelyest meg is látszik a képeken, és ígyis csak 1/50s volt a legrövidebb záridő. Nem adom fel a szép napfelkeltés, halatfogó jégmadár fotót! Folyt.köv...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése