2014. november 7., péntek

Vegyes

Egy kis összefoglalóval szolgálok az elmúlt napokból. Vegyes lesz a bejegyzés, vegyesek az érzéseim is. Volt nagyonjó mozgás, és eseménytelen kirándulás is. Jöjjenek a rövid leírások:

2014.10.28 "sas" les, hajnal

Mivel egészen lehült a levegő, hajnalban -3 fok körülire is, így ismét megnéztem a beetetett lest. A les elől elfogyott 4 belsőség, a dögevők jól járják. Velem volt vadőr barátom is, gondoltam megmutatom neki miben mesterkedek, mégis csak az ő területe. Ez volt a hiba... bevackoltunk sötétben, de 4 szarkán kívül semmi felénk sem jött. Közel sem volt az előző alkalmakhoz hasonló nyüzsgés a les előtt. Hát ez van mikor valaki velem tart... törvényszerű!


2014.10.29 nagyvadas, délután

Beszéltem a hivatásos barátommal, mondta, hogy ráér, kiugorhatunk körbeszaladni a területen. Van érdekes fotótéma nála, amit szeretnék elcsípni, de többet egyenlőre nem árulok el róla. Sajnos mire a területre értünk, beborult. Vadat se nagyon láttunk. Róka egerészik kint az egyik réten... lehúzódunk.. rácincogok..semmi. Nem hallja. Jöhet a nyúlsírás. Amint felhangzik a panaszos hang a róka felkapja a fejét és olyan hévvel indul felénk félkeresztben, hogy ennyire heves beugrást régen láttam. Menet közben készül a fotó. majd miután észreveszi, hogy átverték, tovább robog. Pár unottan legelésző őzet leszámítva ennyi történés jutott aznap délutánra.



2014.10.30 munkahely, délután

Igazából nincs sztory. Erdőszélek is hozzám tartoznak a munkahelyemen, és területbejárás közben találkoztam ezzel a kis gombnyársas bakocskával, ami egy portré erejéig megvárta, amég előszedem a gépem a hátsó ülésről...


2014.11.01 "sas" les, hajnal

Szombat hajnal ismét beültem a ragadozós lesbe. Jók ezek a hajnalok, egyrészt szeretem az ébredő természetet, másrészt mire a család felkel otthon vagyok, így sok surlódást elkerülök! :)
Kitettem a húst, ugyanis megint elfogyott már, amivel az előző alkalommal etettem, majd bevackoltam és vártam, hogy világosodjon. Az első fényeknél már hallottam, ahogy a szarkák ébredeznek a les mögötti bokrokban, pár percre rá be is esnek az elsők, majd szépen sorban a többiek. Valamiért egy kicsit távol röpködnek a lestől, nem nagyon értem miért. Később kiderült, hogy az előző adag húsból húztak el, és azt csipkedték. Azért pár fotó készült róluk. Próbáltam helyesen kiexponálni őket, talán már sikerült.





Ölyv landol a beszállón. Nem enni jön, csak szétnéz. Közben a nap is feljön, eltűnik a dér. A szarkák nem hagyják nyugodtan ücsörögni..






Később még 3 ölyv jelent meg, de még nem érdekli őket a dög. Jó mozgás volt, nem lesz itt baj...

2014.11.05 nagyvadazás, hajnal, délután

Úgy alakult, hogy ismét egy vadász barátomat kísértem el a dámok hazájába. Hajnalban kezdtük a cserkelést. Gondozott, telepített erdőkön át cserkeltünk, gyönyörű színekben játszik az őszi erdő. A barcogás már véget ért, egy hangot sem hallani. Több rudliba botlunk a fák között, de fotózásra alkalmatlan a környezet. Bikákat is látunk, de hasonló a helyzet. Nyiladékon, ellenfényben lép ki bika elénk... megnézzük egymást, majd továbblép...



Szinte csak nyiladékokon adódik alkalom fényképezni, de fotós szepontból jó távra nem vár be vad.



Délután is hasonló a helyzet a reggelihez. Az erdőben folyamatosan fényhiány van, a vad már később indul. Megint maradtak a nyiladékok.



Az utolsó képnél a záridő 1/3s. Jövő héten teszünk mégegy próbát, remélem több sikerrel...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése