2014. október 26., vasárnap

"Sas" les teszt

2014.10.23

Mit tehet a fotós, ha a négy napos hétvége szakadó esővel kezdődik? Kimegy fotózni egyet! Volt két belsőség az autón, amit ki kellett vinnem a ragadozós leshez, aminek a készítéséről írtam, és gondoltam, ha már úgyis odamegyek, beülök egy kicsit, tesztelem a lest. Az eső esett mikor megérkeztem. Még sötét volt. Kidobtam a dögöket a les elé, láttam hogy az előző kettő már dézsmálva van... jó jel...
Bevackoltam a lesbe és vártam, hogy kivilágosodjon. Nagyon lassan akart világosódni a szitáló esőben, azonban fél 7 felé mégis megelevenedett a rét a les előtt. Szarkák kezdtek el beömleni a dögre. 15 darabot is számoltam egyszerre a les előtt! Gondoltam hogy lesz szarka, mivel a les mögötti bokorsoron is fészkelnek, de ennyire nem számítottam!





Jönnek mennek a szarkák, amikor károgás üti meg a fülemet, majd három dolmányos varjú landol előttem.




Előző télen is etettem ragadozót egy erdőszéli lesből, de ott ezek a fajok nem éltek, úgyhogy újdonság volt nekem mindkét faj a fotózásban. Később egy szajkó is elugrált a les előtt, de ő már szerepelt a fotós jegyzékemben.

Egy kis werk a lesből:


A video telefonnal készült, úgyhogy csak a hangulat kedvéért teszem fel.
Kezdésnek mozgalmas 2 órát töltöttem a lesben.


2014.10.26

Előző nap a lesem közelében ment a fácánvadászat és a vadőr barátom mondta hogy rengeteg madarat látott a les előtt. Volt közte valami nagy is, lehet, hogy a sas! Na nekem se kellett több, ma reggel már a lesben talált a napfelkelte! Megjöttek a minuszok, ropogott a fű a lábam alatt, ahogy a sötétben közelítettem a leshez. Az ajtaja nem úgy volt, ahogy hagytam.. hmm.. valaki nézegette. Remélem meg áll ennyinél. Húst nem hoztam, lévén 4 belsőség volt a les előtt, gondoltam van még bőven. Meglepődve láttam hogy pár cafaton kívül minden elfogyott. Ahogy kezdett világosodni holló hangját hallom a fejem felett. Átsiklik a les előtti rét fölött... de jó lett volna ha lejön, miért nem hoztam kaját?! kérdem magamtól. Pár perc múlva nagy cserregéssel megérkezik a szarka raj, rávetik magukat a koncokra, nem sokat gondolkodnak.






Aztán egyszercsak láss csodát, nagy suhogásokkal holló landol előttem, aztán még egy, még egy... Ment az evés, civakodás... Volt amikor 9 holló ült előttem! Atya ég! Tavaly télen egyet sem sikeüt levarázsolnom, mikor az akkori lesben voltam. Ez most jobb konstrukció lett. Sajnos ködös a reggel, ami nekem fotózni nem a legjobb, lévén nemnagyon megy még, de azért kottog a gép a kezemben!





Megy a jövés menés, amikor ölyv huppan elém! Megjött az idei első! Nem sokáig van lent, csak nézelődik aztán megy is.


Később még a hollók, szarkák jönnek mennek.

Egy kis video werknek, szokásos telefonos a nézőüvegen keresztül:




3 gombázó vet véget a mókának! Meddig nő még gomba??? Hihetetlen hogy a bőgéstől a gombázokkal küzdök! Valamit viszont elrontottam. A les irányát az augusztusi napfelkelte és napnyugtához igazítottam, nem számoltam azzal, hogy mostanra több fokkal eltolódott, így reggel oldalfényem van, ellenfény helyett. Igazítok kicsit a lesen, na nem a tájolásán, pár ásó földet kiveszek a lábam alól, hogy kényelmesebb legyen, aztán indulok. Tele a kártya, jó kis reggel volt ez is!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése