2015. április 2., csütörtök

Tavaszi projekt indító

Már tavaly nyár végén elhatároztam, hogy ebben az évben a búbos banka (idén az év madara) és a vörös vércse lesz az a két faj, amit megpróbálok lencsevégre kapni. Költőoduk kihelyezése volt a terv mind a két faj esetében. Az oduk elkészültek, a garázsomba várták a kihelyezést, amikor kaptam egy telefont a vadőr barátomtól, hogy egy banka szedeget a kocsija előtt miközben beszélünk (március 24.)! Egyből a fejemhez kaptam "atya ég, már itt vannak", az oduk pedig még nincsenek kihelyezve. Érdeklődve pár barátomtól, illetve a szakirodalmakat kutatva úgy gondoltam van még pár napom, hetem. Mostmár nincs időm késlekedni gondoltam. Délutánra S-t vártam egy kis cserkelésre, de így első megállóként a vadőr álltal megadott helyre mentünk, odukkal felszerelve. Ideális terep tárult elénk (eredetileg nem teljesen ide szántam az odukat, de oda kell menni, ahol a madár van). Amikor a barátom a hátsó ülésről mutogatni kezdte, hogy itt volt az úton, már meg is láttam az ugyanott szedegető madarat. Poros földút a vasutat szegélyező garádsor mellett, mellette elterül a nagy legelő, benne egy keskeny fasorral, és a fasor és a garád találkozásánál a legelő sarkában egy nagy trágyacsomó. Madarunk itt bogarászott és nagyon bizalmasan viselkedett. Nem akart elreppenni a kocsi elöl, csak amikor pár méterre beértük. Ekkor jött a kérdés: nem fotózod le?! És tényleg. Miért is ne?! Kicsúsztam a kocsiból, de addigra mindíg elballagott, többszöri próba után se sikerült. Egyszer gondolt egyet és felröppent egy oszlopra, pont amikor megfordult a fejemben, hogy ott lenne jó helyen! Íme az első fotóm a fajról:

Exif adatok: iso500; f/5,6; 1/1250s; 400mm; Af; exp -1


Nem az a szokványos banka fotó a környezet miatt, de később megtetszett, ezért osztom meg itt is. :)

Később helyére került az odu a fasorban, és a garádba is kikerült egy kaptár, hátha valamelyik megtetszik neki. A les már készen áll a garázsomban, kihelyezésre vár. Igaz azóta nem láttuk a madarat, de remélem lesznek lakóim! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése