2016. január 29., péntek

Hó vége

Január végére nem lehet panaszom, bár pont a sasos lesemnél éppenhogy csak valami fehérlett, de azért jó minuszok voltak, és azért a havas táj az csak havas táj.
Próbát tettem a ragadozós lesbe, elkísért egy barátom is, ami a vesztemet is okozta. Jó hideg volt, metsző széllel, így fél 10 felé sajnos annyira fázott kísérőm, hogy ki kellett jönni. Pár ölyvfotón kívül nem is nagyon exponáltam, hagytam a vendégemet érvényesülni, neki nagy élmény volt a madarak közelsége...





Muflonos területről érkezett a hír, hogy a hegyben jó hó van és a mufik, a nagy mumusaim, is jól mozognak. Rászántunk egy reggelt S barátommal. Tényleg szép havas táj volt, és a mozgásra se volt panasz, de kicsit elkéstünk... a muflonok szarvasok már az etetőn voltak, így nem tudtunk pozicióba kerülni. Egy előttünk átvonuló jerkéről készült pár kép... Szép idő volt, de a fotóhoz nemsok szerencsével...


S. jobb híján nekem gyártja a werkfotókat! :)



Kinéztem a tavakra is a házam mögött. Ebben a nagy hidegben hóban a madarak összetömörültek a lihogókon! Kifeküdtem az egyik mellé, de nem jót választottam. Szárcsákkal vártam a naplementét.



Miután lebukott a nap elindultam a madárricsaj irányába, és botrányosan sok madárba futottam a következő, valószínűleg legnagyobb lihogón!





Inkább csak dokumentáltam.

Melegedett az idő, de még egy utolsó havazás után úgy gondoltam teszek mégegy próbát a saslesben. Megtörtént az ami még soha... szép havas idő, mondjuk hideg nem volt, friss kaja az etetőn, és egy darab madár sem jött, nemhogy sas! Egy szarkán és egy ölyvön kívül semmi nem jött le! Expo nélkül másztam ki délben. Mérgemben felmentem a nagyvadas területemre, de ott is nagy volt a csend! Az őzek szürkületben érkeztek, és hiába a szép havas környezet, csak ez a ravaszdi mutatta meg magát...


Gyengécske az eredmény.

A munkahelyemen a napi ellenőrzéseim során gyakran találkozok vadakkal, amik viszonylag állják is az autót, de a környezet mindíg rossz. Belóg valami, sűrű az erdő alja. Ma is beleakadtam egy rudliba a csepegő esőben, megmutatok két képet... hát ilyeneket lehet erdőben autóból fotózni:



Remélem februárban lesz még tél, bár rossz előérzetem van...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése