2016. április 12., kedd

Tekergések

Eljött az április is, egyik napról a másikra hirtelen nyár lett. Kizöldült a természet, beindultak a vízimadarak,a  fácánok dürgésbe kezdtek, az őzbakok szép barnára dörzsölték agancsaikat. Hirtelen sok téma lett, mindenfelöl különleges bakokról érkeztek hírek, a kosokat is megnézném egy szép zöld környezetben, a fehér őz is a helyén van... Kicsit kapuzárási pánikom  lett, mivel májusban új családtaggal, egy kislánnyal bővül a családom, ezért előre látom, hogy a fotózás egy időre háttérbe fog kerülni. Nyakamon az őzbakszezon is, a hétvégén már érkeznek norvég barátaim. Próbáltam minden belezsúfolni a napokba, de kicsit fejetlen kapkodás lett a dologból.

Építettem egy vizes úszólest, amit valószínűleg nem fogok egyenlőre használni, úgyanis a víz is szárad rohamosan, és időm se engedi. Talán nyáron a fekete gólyákra jó lesz, ha lesznek...






Szintén LBP les (Low Budget Photography) :)

A nagyvadas területen is jártam, ott még nem igazán zöldült a környezet. Beültem a magaslesem alá, de igazán nagy mozgás nem mutatkozott...



Pár üres őzezős kör után a hétvégén a kosok következtek...volna... ha láttam volna egyet is. Sajnos ahogy kizöldül minden és szép lesz a környezet, ezzel egyidőben a muflonok az erdőben is megtalálják a táplálékukat, így nagyon hektikusan járnak ki a rétekre. Szerencsétlenség, hogy most tartott velem egy fotós társam is BG, akinek így nem tudtam mufit mutatni. Maradtak az őzek. Körbecserkeltük a vetést, kúsztunk másztunk egy kicsit, és pár kép került a memória kártyákra is.








Ezek a képek egyben az "új" vázam egy 50D tesztképei. Lecseréltem a jóöreg 40D-t, kellett egy kis plusz pixel, remélem hasonló jó élményeim lesznek vele, mint az elődjével.

Hazafelé menet megálltam S-nél. Egy kis barkácsolás volt a cél, de megtoldottuk egy cserkeléssel is, amit erő hiányában hamar abbahagytunk (Kicsit korai volt a hajnali kelés úgy látszik :)).
Kifelé menet a kocsi előtt egy kakas sétálgatott három tyúkjával. Nem igazán szokott a fácán, mint fotós téma megmozgatni, miután töltöttem el pár hetet fácánnevelő telepen, ahol bottal terelgettük őket :), de most gondoltam teszek egy próbát. Pár méterre megálltam a kocsival a kakastól, kicsúsztam, lehasaltam, erre a kakas dürgött egyet!



Na ez jól sikerült. :)

A munka után az őzezésnél nemsok sikerrel jártam. Repcében szerettem volna bakot fotózni, de nem akart összejönni. Vagy belépett egy másik őz is a képbe, vagy elugrottak, de valami mindíg közbejött. Egy sutát sikerült tetten érnem egy permetezőnyomba.



Sárgálló repcés kép is csak sutával jött össze:


Visszafelé gurulva két bak ácsingózott a réten és nézte végig ahogy melléjük érünk... valahogy a kocsitól most semmi nem félt... Ismét kicsúztam egy fotóra:



Még egy fekvő nyúllal találkoztam hazafelé, amire megpróbáltam rácsúszni a háta mögül.


Még egy métert akartam közelebb kúszni, amikor hirtelen a nyúlból kettő lett és már ugrottak is, majd gyanakodva visszakémleltek...


A következő posztban őzbakok jönnek... remélem... következik 4 nap a pusztán!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése