2014. október 10., péntek

Szeptember 26.

Lanyhul a bőgés... fogy a lelkesedés nem csak a bikáknál, de a szorgalmasan erdőt járó fotósnál is. Mielőtt feladtam volna erre az évre a szarvasbőgést, még tettem egy próbát. Bágyadt délutáni napsütésben indultam a munkahelyről egyenesen a területre. A kb. egy órás utazás alatt, hol gyönyörű napsütésben vezettem, hol az eső verte a szélvédőt. Amint a terület közelébe értem, szakadó eső fogadott. Nem baj, gondoltam, ha már itt vagyok... Vártam egy ideig a kocsiban, aztán mikor csendesedni látszott az eső, elindultam a helyre, ahol már annyi délutát eltöltöttem, bevackolva a fűbe egy fa alatt.
Róka egerészett, szárítkozott, majd egy suta egy bakkal jött ki az erdő szélére. Gyenge mozgás lévén, ahogy szürkült, úgy döntöttem elindulok, de az addigra takarásba kerülő őzeket azért megnézem közelebbről, így feléjük cserkeltem. Meg is láttam a bakot, ami egy gyors fotó erejéig ki is merevedett...

Exif adatok: 400mm, f/5,6, iso640, 1/3s záridő!!!!


Ahogy az őzzel szórakozok, tarvadak sorjáznak ki a rétre, pontosan öten, majd mögöttük ballag egy bika is. Középkor elején járó bika, ismertem már a bőgésből. Nem bőg, csak kerülgeti a tarvadakat. Sajnos kicsit távol voltak, és közben majdnem besötétedett a beborult égbolt miatt. Pár expót lőttem, de nagyrésze bemozdult, hiába a háromlábú állvány+távkioldó. Mégis lett egy kép, ami talán a legjobban tetszik ebből a bőgésből. A csepegő erdőből a tehén után ballagó, fáradt bika.

Exif adatok: 400mm, f/5,6, iso640, 1/2s záridő!!!



Még egy kép, mielőtt visszaért volna az erdőbe rábőgtem, megállt egy pillanatra, az exif adatok ugyanazok mint az előzőé:



Másnap reggel még két bikát megnéztem, az egyik jól bőgött, de a fák takarásában értem utól és nem várta meg amég feljön a nap, így fotó nélkül távozott. Erre az évre nekem ennyi volt a bőgés... szép volt megint, bár sokkal kevesebb bikát láttam, mint előző évben... folytatás jövőre...

2 megjegyzés:

  1. Nem lehet, hogy azért nem bőg, mert nincs ellenfele?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bőgött ő az elmúlt 3 hétben, de már a vége felé járt a bőgés! El is volt fáradva, meg valószínűleg egy tehén se folyatott a rudliban.

      Törlés